dinsdag 3 februari 2009

ding 23, 23 dingen

mijn laatste bericht: een terugblik.
wat heeft de cursus me gebracht? ik heb veel dingen gezien en eraan gesnuffeld. zonder de cursus was ik daar noch lang niet aan toe gekomen. enkele dingen vond ik gewoon leuk, zoals de dingen 6 en 8. een behoorlijk aantal dingen heb ik gedaan " omdat het bij de cursus hoort", zoals delicious, wiki, instant messaging; ik zie daar voor mezelf nog geen meerwaarde. een aanrader vind ik de kantoortoepassingen. bijzonder vond ik het vooral te zien hoe anderen met al die web 2.0 dingen omgaan. ik ben bang dat ik niet uit het goede hout gesneden ben, want wil je echt thuis raken op het web dan moet je je mind open stellen en voortdurend actief zijn. ik zie dat voor mezelf nog niet zitten. voor de bieb is het wat anders; er liggen veel mogelijkheden.
verder heb ik ontdekt dat in je eentje allerlei dingen ontdekken ook niet je-dat is voor mij. ik hoop een paar dingen nog eens met anderen door te akkeren. wat me verontrust is dat ik berichten tegenkwam waarin ik las dat het web de fgrens tussen zaken en prive laat vervagen. dat vind ik een risico. help. ik word oud!

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Nogmaals hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep.
De grens tussen prive en zaken: Mark Deckers schrijft recent op zijn blog over iets wat hem overkomt, het blijft een belangrijk aandachtspunt.